Naujienos

2014 - 01 - 11

Palankesni medienos pramonei prekybos apvaliąja mediena iš valstybinių miškų reglamentavimo projektai stringa

Medienos pramonės įmonių nuotaliniai raginimai sudaryti galimybės šalyje veikiančioms gamybinėms įmonems pirmumo teise apsirūpinti mediena jei ir išgirstami politikų, tai taip atmestinai teisiškai parengiami, jog toliau teisės aktų projektų registracijos nieks toliau nevyksta. Ekspertų vertinimu, ne paskutinį vaidmenį oponuojant siūlymams keisti prekybos mediena tvarką matyt vaidina ir iš medienos eksporto gerai uždirbantys rinkos žaidėjai.

Paskutinis signalas, kad medienos pramonei palankesnės Miškų įstatymo pataisos nebus priimtos- Seimo Teisės departamento 2014-01-06 išvada Nr. XIIP-1381  dėl darbiečių 2013-12-17 įregistruoto Miškų įstatymo 1, 7 straipsnių pakeitimo ir papildymo projekto XIIP-1381. parlamentarų siūlymų esmė- keičiamo Miškų įstatymo 7 straipsnio 2 dalimi nustatyti, kad „Parduodant valstybinių miškų plotuose pagamintą žaliavinę medieną, fiziniai ir juridiniai asmenys, gaminantiems produkciją iš medienos ar apdirbantys medieną, apsirūpinant žaliava savo gamybinėms reikmėms bei ūkininkai, perkantys iki 80 m3 žaliavinės medienos savo ūkio reikmėms, turi galimybę įsigyti pirmiausia Vyriausybės nustatyta tvarka“.

"Toks reguliavimas sudarys situaciją, kai kiti asmenys negalės laisvai konkuruoti su įstatyme įtvirtintomis išimtinėmis asmenų grupėmis", - teigiama Seimo teisininkų išvadoje.

Seimo teisininkai prognozuoja, kad gali nukentėti ir valstybės interesai, nes nesant konkurencijos mediena bus parduodama žemesnėmis kainomis. Be to, jiems neaišku, kodėl viena grupė išskiriama iš kitų, jeigu nėra ribojama jokiu geografiniu ar kitokiu kriterijumi.

"Neaišku, kaip toks reguliavimas galėtų prisidėti prie vietinės gamybos vystymo ar kaimo plėtros perspektyvos, neaišku, kodėl, pavyzdžiui, kitos valstybės fizinio ar juridinio asmens, gaminančio produkciją iš medienos, interesai įstatymu būtų ginami labiau nei bet kurio Lietuvos piliečio, siekiančio įsigyti žaliavinės medienos, interesai", - teigiama išvadoje.

Seimo teisininkai atkreipia dėmesį, kad neaišku, kaip pataisos būtų taikomos kitoms Europos Sąjungos valstybių įmonėms.

Be aptariamo projekto, Seime yra socialdemokrato A.Salamakino įregistruotas  Miškų įstatymo 7 ir 11 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (Reg. Nr. XIIP-1092(2)) ir tvarkiečio P.Gražulio įregistruotas Miškų įstatymo 7 straipsnio papildymo įstatymo projektas (Reg. Nr. XIIP-422(3)).

Jau 2013 m.lapkritį informavome, kad Europinės organizacijos AEBIOM , CEPF, Copa - Cogeca , ELO , EIP ir EUSTAFOR vieningai prieštarauja siekiams įvesti bereikalingą medienos rinkos reguliavimą. 2013-11-25 pasirašytas ir išplatintas bendras pareiškimas dėl ES institucijų ketinimų papildomais teisiniais įpareigojimais suvaržyti medienos rinką, nustatant privalomas panaudojimo sritis bei eiliškumą, kam medieną parduodantys tegalėtų teikti savo produkciją [Susipažinti su tekstu galima čia...>>>]