Naujienos

2015 - 09 - 22

Miškų savininkai dėl mokesčio rengiasi bylinėtis su Lietuvos valstybe ES Teisingumo teisme

Šį antradienį (2015-09-22) Lietuvos miško savininkų asociacija (LMSA) įteikė skundą Europos Komisijai  dėl Lietuvos Respublikoje 2014 m. sausio 23 d. priimto įstatymo Nr. I-671, kuriuo buvo pažeistos 2006 m. liepos 28 d. Tarybos direktyvos 2006/112/EB „Dėl pridėtinės vertės mokesčio bendros sistemos“ nuostatos. Dėl šio pažeidimo LMSA prašo EK pradėti pažeidimo procedūrą ir esant reikalui perduoti spręsti šį ginčą ES Teisingumo Teismui. 

Nesulaukę teisingumo iš šalies valdžios ir siekdami apginti savo teisėtus interesus,  miškų savininkai su kvalifikuotų teisininkų pagalba parengė teisinį skundą dėl LR Seimo 2014 m. sausio 23 d. įstatymu Nr. I-671 nustatyto ir nuo 2015 m. sausio 1 d. įsigaliojusio papildomo 5proc. apyvartos mokesčio, įvesto galimai pažeidžiant Europos Sąjungos teisę.

 „Buvome sugluminti Seimo valdančiųjų sprendimo, be jokios gilesnės analizės ir ignoruojant visų asocijuotų miškų sektoriaus organizacijų, Aplinkos ministerijos ir LR Vyriausybės argumentuotus prieštaravimus,  buldozeriu prastumti papildomą 5 proc. apyvartos mokestį pri­va­čių miš­ko sa­vi­nin­kams nuo visų gaunamų pajamų už parduotą mišką ir medieną“, – tei­gia LMSA Valdybos pirmininkas dr. Algis Gai­žu­tis. – „Juo labiau, kad panašių apyvartos mokesčių įvedimas be suderinimo su Europos Komisija negalimas pagal Europos Sąjungos teisę. Kiek mums žinoma, Europos Sąjungos valstybėse narėse analogiško mokesčio privačių miškų savininkams taipogi nėra, Seimo valdančioji dauguma irgi žadėjo jokių naujų mokesčių neįvedinėti. Tad buvo pažeistas ir teisėtų lūkesčių principas.“

Iš atliktos analizės jau dabar akivaizdu, kad neapgalvotas mokesčio įvedimas  akivaizdžiai pažeidžia proporcingumo principą, kadangi šis mokestis nesukuria ryškesnės naudos Valstybei, tačiau daro didelę neigiamą įtaką privačių miškų valdytojų veiklai ir padidino administracinę naštą mokesčių mokėtojams. Tokią išvadą leidžia daryti Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pateikti duomenys, jog per 2015 m. I pusmetį, kol veikia šis naujas mokestis, fiziniai asmenys deklaravo tik 587 326 Eur, o juridiniai asmenys tik 693 818 Eur šio mokesčio, todėl dėl nenukirsto miško ir apvalios medienos pardavimų 2015 m. I pusmetį į valstybės biudžetą 15 proc. gyventojų pajamų mokesčio buvo surinkta 2 kartus mažiau (2 173 989 Eur/7 506 349 Lt) nei 2014 m. I pusmetį, kol dar nebuvo įvestas naujas 5 proc. mokestis (4 589 402 Eur/15 846 287 Lt). Naujas 5 proc. mokestis iš esmės ne tik kad nesukūrė jokios reikšmingos pridėtinės vertės Valstybei, tačiau net ir buvo nuostolingas (2014 m. I pusmetį, kol šis mokestis dar negaliojo, į biudžetą buvo surinkta daugiau gyventojų pajamų mokesčio (GPM), nei 2015 m. I pusmetį 15proc. GPM ir naujai įvesto 5proc. mokesčio kartu sudėjus) bei privertė privačių miškų valdytojus bent laikinai sustabdyti ar iš vis atsakyti savo vykdytos veiklos medienos ir nenukirsto miško pardavimo srityje. Valstybinės institucijos iki šiol dar nėra suskaičiavę, kiek papildomai kainuoja naujojo mokesčio administravimas.

 
   

Europos Komisija prižiūri, kad Europos Sąjungos teisė būtų taikoma tinkamai. Jeigu valstybė narė pažeidžia šią teisę, Europos Komisija turi Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnyje  numatytų tiesioginių galių (procedūra dėl įsipareigojimų nevykdymo) imtis priemonių prieš tokį pažeidimą. Pradėdama procedūrą dėl įsipareigojimų nevykdymo Europos Komisija pirmiausia taiko administracinę pažeidimo tyrimo arba ikiteisminę procedūrą. Ikiteismine procedūra siekiama, kad valstybė narė savanoriškai ištaisytų pažeidimą ir imtųsi vykdyti Europos Sąjungos teisės reikalavimus. Valstybei narei nesiėmus priemonių įtariamam Europos Sąjungos teisės pažeidimui pašalinti, pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnį Europos Komisija pradeda pažeidimo nagrinėjimo procedūras ir gali perduoti ginčą nagrinėti Europos Sąjungos Teisingumo Teismui“, - aiškina tolesnę teisinio proceso eigą advokatas dr. Algimantas Šindeikis.

Daugiau informacijos:

dr. Algis Gaižutis,
LMSA Valdybos pirmininkas,
mob. tel.: + 370 687 95113,
el.paštas: algis@forest.lt

advokatas dr. Algimantas Šindeikis,
LMSA Valdybos narys,
mob. tel.: + 370-612-26631
el.paštas: advokatas@sindeikis.lt

___________________________________________________________________________

Apie Lietuvos miško savininkų asociaciją:

Lietuvos miško savininkų asociacija (LMSA) yra nuo 1993 metų veikianti nacionalinė privačių miškų savininkams atstovaujanti visuomeninė organizacija Lietuvoje. LMSA misija yra vienyti miško savininkus ir privatų miškų ūkį aptarnaujančias organizacijas į asociaciją, gebančią koordinuoti veiklą, atstovauti asociacijos nariams ir ginti teisėtus jų interesus. LMSA privačių miškų ūkį atstovauja ir gina tiek nacionaliniu, tiek tarptautiniu lygmenimis. Per daugiau kaip 20 veiklos metų LMSA išaugo į virš 6500 narių vienijančią visuomeninę organizaciją, kurią į savo gretas priėmė Europos privačių miškų savininkų konfederacija (CEPF), Europos žemės savininkų organizacija (ELO), Tarptautinis šeimos miškų aljansas (IFFA), parėmė Danijos, Švedijos ir kitų šalių miško savininkus vienijančios asociacijos. LMSA yra Lietuvos žemės ūkio rūmų, Lietuvos nepriklausomų medienos matuotojų asociacijos, Lietuvos verslo konfederacijos narė, Baltijos jūros šalių miško savininkų asociacijų apskritojo stalo dalyvė.

Išsamiau: www.lietuvosmiskai.lt