Naujienos

2018 - 02 - 02

Rengiami miško kelių priežiūros ir remonto tvarkos pakeitimai- dar tobulintini

Šį penktadienį (vasario 2 d. 13 val.) Aplinkos ministerijos Gamtos apsaugos ir miškų departamente (A. Juozapavičiaus g. 9, pastato 5 aukšte esančioje salėje) vyko išties karšta diskusija miško kelių tvarkymo klausimais. Prasta vietinių miško kelių būklė daro neigiamą įtaką atskirų regionų plėtrai, sunkina kaimiškų vietovių verslo įmonių ir gyventojų darbo bei gyvenimo sąlygas. Tačiau jų tvarkymui ir priežiūrai skiriamas neadekvatus finansavimas, yra tobulintina ir tvarka, kuria vadovaujantis mokesčių mokėtojų lėšos naudojamos miško keliams tvarkyti.

Dalyvavo: 

Nerijus Kupstaitis, Aplinkos ministerijos Gamtos apsaugos ir miškų departamento Miškų politikos skyriaus vedėjas;
Ieva Klimašauskė, šio skyriaus vedėjo pavaduotoja;
Andžela Graževič-Kulik, šio skyriaus vyriausioji specialistė;
Asta Gedzevičiūtė, Teisingumo ministerijos Teisės aktų projektų ekspertizės skyriaus vyriausioji specialistė;
Tomas Pilukas, Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento vyresnysis patarėjas; 
Neringa Kryževičienė, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos l. e. direktoriaus pavaduotojo pareigas (anksčiau buvo vietinių kelių administravimo skyriaus vedėja);
Justinas Šimkus, Valstybinės įmonės "Valstybinių miškų urėdija" Miškų infrastruktūros skyriaus specialistas;
Algis Gaižutis, Lietuvos miško savininkų asociacijos pirmininkas.

Žadėjo surašyti pasitarimo protokolą, tad jį gavę pasidalinsime. Trumpai apibendrinant, į daugelį LMSA teiktų pasiūlymų pasitarime dalyvavę valdininkai žiūri gana formaliai, interpretuodami kad (citata): "Siūlymas nėra susijęs su šio teisės akto reglamentavimo apimtimi"...

O juk taip norėtųsi matyti realų valstybės tarnautojų supratimą, kad keliamos problemos yra išties svarbios ir joms reikia sprendimo.

"Įsiklausykite į miško savininkų keliamas problemas. Jeigu pripažįstate, kad jos rimtos- tai ir įvardinkite. O tuomet jau Vyriausybei spręsti- kokiu eiliškumu ir kokiuose teisės aktuose įtvirtinti būtinus sprendimus pasinaudojant asociacijos pateiktais siūlymais. Juk kalbame apie bendrą reikalą- kaip racionaliau panaudoti mokesčių mokėtojų pinigus-valstybės lėšas- miško kelių būklei gerinti",- ne kartą diskusijos metu kvietė LMSA pirmininkas A.Gaižutis. 

Svarstyti dokumentai:

AM parengta derinimo pažyma (kurioje apžvelgiami pateikti pasiūlymai) -peržiūrėti čia...>>>

AM parengtas LR Vyriausybės nutarimo pakeitimo projektas (lyginamasis variantas) - peržiūrėti galima čia...>>>

Aplinkos ministerija dar prieš naujuosius metus norėjo minimaliai pakoreguoti Vyriausybės nutarimu tvirtinamą miško kelių priežiūros ir tvarkymo tvarką, įrašant ten iš esmės tik tą pasikeitimą, kad dabar valstybės deleguotą funkciją vykdys ne atskiros 42 miškų urėdijos, o naujoji valstybės įmonė "Valstybinių miškų urėdija". Tačiau susilaukė daugiau pastabų ir pasiūlymų keisti galiojančią tvarką, ypač- iš mūsų asociacijos (kadangi mes esame delegavę savo atstovus į urėdijų sudaromas komisijas remontuojamų miško kelių sąrašui sudaryti ir sulaukiame daug komentarų iš dalyvaujančiųjų komisijų darbe).

Tuomet į mūsų asociacijos siūlymus [plačiau: /…/Rengiamasi-keisti-misko-keliu-pr…/5901/2 ] buvo atsižvelgta labai minimaliai, tad Vyriausybė jai pateiktą Vyriausybės nutarimo projektą grąžino atgal Aplinkos ministerijai ir pasiūlė suorganizuoti suinteresuotų institucijų atstovų pasitarimą, siekiant išspręsti nesutarimus dėl nesuderintų pastabų ir pasiūlymų.

Taigi, į vėluojančių darbų sąrašą įsitraukusi nepatvirtintą teisės aktą, tvarkos pakeitimus rengianti Aplinkos ministerija sukvietė į pasitarimą dėl Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 2 d. nutarimo Nr. 1250 „Dėl Bendros miško kelių priežiūros ir taisymo (remonto) visų nuosavybės formų miškuose tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto nuostatų.

Įvairiais Aplinkos ministerijos specialistų vertinimais, Lietuvoje yra ~33-35 tūkst. km miško kelių, valstybiniuose miškuose yra apie 24 tūkst. km vietinės reikšmės vidaus miško kelių. Iš to kiekio, pasak N.Kupstaičio, tik 7-11 tūkst. km galima laikyti tvarkytinais miško keliais, turinčiais būtinius kelio elementus. Likusieji- įvairūs grunto keliukai ir savavališkai išvažinėtos provėžos.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie SM duomenimis, vietinės reikšmės keliai šiandien sudaro beveik 64 tūkst. km, tai yra ~3 kartus daugiau negu valstybinės reikšmės kelių ilgis. . Iš jų asfaltuotų apie 11,5 tūkstančio (18 proc.), su žvyro danga – apie 40 tūkst. km (63 proc.). Įvardijma ir dar viena kelių kategorija – grunto keliai. Šie keliai neturi būtiniausių kelio elementų: sankasos, pagrindų ir dangos. Savivaldybės deklaruoja, kad jų Lietuvoje yra daugiau nei 12 tūkst. km. (apie 19 proc.).

Sekite naujienas operatyviai atnaujinamoje LMSA paskyroje soc.tinkle Facebook :