Naujienos

2016 - 03 - 01

Atnaujinti populiariausi STIHL profesionalūs motoriniai pjūklai

STIHL atnaujino ir  pateikė ES šalių rinkoms  vienus intensyviausiai naudojamų motorinių instrumentų savo asortimente – profesionalius motorinius pjūklus STIHL MS 261 ir 362. Atnaujintų modelių techninius parametrus trumpai pristato Mocevičiaus firmos „Ginalas“ vadovo pavaduotojas Eduardas Derenka.

Naujieji ES išmetamųjų dujų normatyvai mažiesiems mechanizmams daugumos gamintojų jau  įgyvendinti, įvykdant atitinkamus techninius reikalavimus bei sprendimus ir pateikiant sandraugos šalių rinkoms konstrukciniai pakeistus įrenginius etapais atitinkamu laiku. Dauguma šių mechanizmų jau įsitvirtino rinkoje. Gal kai kurie naudotojai ir jaučia nostalgiją seniesiems mechanizmams, tačiau, kaip ir kitose mašinų, įrenginių  gamybos srityse, nauja visada negrįžtamai pakeičia sena.

Atėjo laikas pakeitimams, įvertinus naujųjų mechanizmų eksploatavimo patirtį. Šiandien, dirbant  motoriniu pjūklu ar kitu mechanizmu,  svarbu jo svoris, vibracijos vertės, triukšmas bei kiti parametrai, užtikrinantys ergonomišką darbą. Ypač visa tai  aktualu  intensyviai naudojant įrenginius, kai jie naudojami kasdien pamainos bėgyje.

Taigi STIHL atnaujino ir  pateikė ES šalių rinkoms  vienus intensyviausiai naudojamų motorinių instrumentų savo asortimente – profesionalius motorinius pjūklus STIHL MS 261 ir 362. Kadangi kiekvienas iš šių įrenginių turi dvi versijas – su elektroniniu valdikliu  karbiuratoriaus ir viso variklio darbui reguliuoti ir be jo, t.y. standartinę versiją, mūsų rinkoje šiais metais atsirado keturi atnaujinti profesionalūs motorpjūkliai.

Svarbiausi pakeitimai buvo atlikti įrenginių cilindre – kardinaliai pakeista aušinimo briaunų orientacija bei jų forma – 1 pav. dešinėje pusėje pavaizduota naujoji cilindro versija. Kaip ir daugumos naujųjų STIHL modelių  motorinių pjūklų ir kitų įrenginių  cilindrų, šie yra gaminami STIHL gamykloje Brazilijoje.

1 pav. Naujas motorpjūklių MS 261 ir 362 cilindras (dešinėje).

Tokia briaunų orientacija ir forma pakeičia cilindro aušinimui skirto oro srauto, kurį sukuria smagračio sparnuotė, judėjimo pobūdį – jis sutinka mažesnį pasipriešinimą bei daug efektyviau stumia karštą orą nuo briaunuoto cilindro paviršiaus. Taigi, niekad neturėję prasto aušinimo, šių intensyviai naudojamų   motorinių pjūklų  varikliai turi dar efektyvesnį ir našesnį aušinimą (2 pav.).

2 pav. Cilindro aušinimo srauto judėjimas, dirbant varikliui.

Yra dar vienas svarbus cilindro konstrukcinės  naujovės rezultatas – mažesnė cilindro briaunų ir kito jo paviršiaus tarša. Visi medkirčiai ir kiti motorinių pjūklų naudotojai puikiai žino, kad cilindro išorės priežiūra, t.y. jos  švaros palaikymas, yra vienas iš svarbiausių įrenginio priežiūros darbų. Esant nešvariam cilindrui, jis turi „kailinius“,  sumažėja šilumos nuvedimas nuo jo paviršaus, pakyla temperatūra viduje ir rezultatas būna liūdnas – perkaitęs ir suraižytas cilindro vidus ir stūmoklis. Šių detalių pakeitimas, įskaitant ir darbo kaštus, dažnai sudaro daugiau nei trečdalį naujo pjūklo vertės. Dažnai ši situacija būna ir karštų diskusijų tarp naudotojo ir pardavėjo objektas dėl garantinio (nemokamo) ar mokamo remonto. Aišku, prie cilindro perkaitimo gali prisidėti ir kiti veiksniai (oro srauto kanalų tarša iki cilindro, smagračio briaunų tarša, grotelių, pro kurias patenka oras aušinimui, tarša, metų laikas, darbo pobūdis – genėjimas ar malkų pjaustymas ir kt.), bet cilindro būklė –  bene svarbiausias veiksnys.

Taigi, pakeitus motorpjūkliuose cilindro briaunų išdėstymą  bei formą, nešvarumai, judėdami su oro srautu, aušinančiu cilindrą, neužsilaiko ant jo, o  pašalinami išorėn.

Efektyvesnis aušinimas bei cilindro taršos sumažėjimas įtakojo dar vieno labai svarbaus motorinio pjūklo rodiklio  – variklio galios – padidinimo galimybę. Atitinkamai pakeitus variklio cilindrą, MS 261 bei 261 C-M (su elektroniniu valdikliu)  galia nuo 2,8 kW padidėjo iki 3,0 kW.  Medkirčiai, kurie dar atsimena senąjį MS 260, turėjusį 2,6 kW galios variklį, tikrai nepažintų dabartinio atitikmens. MS 362 ir 362 C-M galia nuo 3,4 kW pakito iki 3,5 kW.

Tačiau pakitimai neapsiribojo tik galios padidėjimu. Ypač svarbu tai, kad šiems modeliams sumažintas ir bazinis, t.y. be juostos, grandinės ir degalų bei alyvos, svoris - MS 261 serijai 0,3 kg, MS 362 – 0,2 kg. Didesnė galia ir mažesnis svoris  pakeitė šių ypač populiarių tarp profesionalių medkirčių STIHL motorpjūklių galimybes bei ergonomiką – skirtumai tikrai juntami ir nenuginčijami.

3 pav. Detalės, kurioms buvo atlikti pakeitimai.

3 pav. pavaizduotos abiejų motorpjūklių detalės,  kuriose buvo atlikti konstrukciniai pakeitimai, lyginant su ankstesniąja versija ir turėję įtakos įrenginių techniniams – eksploataciniams duomenims.

Dar viena naujovė, kuri turės reikšmės profesionalių motorinių pjūklų ergonomikai – netrukus atsirasiančios lengvesnės pjovimo juostos jiems Rollomatic Light (4 pav.).

4 pav. Rollomatic Light pjovimo juosta profesionaliems motorpjūkliams.

 STIHL pjovimo juostų asortimente   palengvintos pjovimo juostos anksčiau buvo gaminamos (aišku, gaminamos jos ir dabar) tik mėgėjiškiems motoriniams pjūklams. Jos  itin populiarios nėra, nes patys pjūklai taip pat nepasižymi dideliu svoriu. Be to, kai kuriuos naudotojus gąsdina didesnis jų elastingumas. Tačiau tuomet, kai ilgą darbo dieną dirbama motorpjūkliu, turinčiu didesnę galią ir tuo pačiu svorį, kai dažnai reikalinga ilgesnė ir, žinoma,  sunkesnė pjovimo juosta, kiekviena dešimtis gramų tampa labai svarbi. Naujose palengvintose juostose taikoma kitokia gaminimo technologija, nei mėgėjiškose – dalis vientisos pjovimo juostos yra užpildoma, taikant STIHL patentuotą technologinį procesą specialiuoju juodos spalvos armuotu plastikų mišiniu, kurio panaudojimas nesumažina juostos tvirtumo. Kadangi pasaulio rinkose vėl pastebimas didesnės galios, sunkesnių  motorinių pjūklų poreikis  - beje, ir mūsų šalyje  - tokios juostos tikrai taps populiariomis. Kol kas STIHL gamina jas  tik 50 cm ilgio, bet ateityje numatoma gaminti ir kitų ilgių tokias pjovimo juostas.

Naujų technologijų inovacijose vedantieji  mažųjų mechanizmų gamintojai santykinai nenusileidžia automobilių pramonės vystymosi tendencijoms, nors kai kas iš pirmo žvilgsnio  ir atrodo neįprastai ar ne taip patikimai pagaminama ir patiekiama rinkai, nei buvo anksčiau. Tačiau šie gamintojai turi šiek tiek kitokias  užduotis ir tikslus, kurie tikrai verti investicijų, diktuojamų besikeičiančių aplinkybių bei reikalavimų.

 

Mocevičiaus firmos „Ginalas“ vadovo pavaduotojas
Eduardas Derenka